JÓ TUDNI!

A studio indulása óta számtalan különböző emberrel, céggel dolgoztunk együtt és elmondhatjuk, hogy sosem volt két ugyanolyan munkánk...
Viszont vannak visszatérő, sok esetben tisztázatlan kérdések, melyek nem feltétlen ismeretesek a megrendelő előtt és ennek okán akadályba ütközik a megbízás, vagy rosszabb esetben nézeteltérés alakulhat ki a két fél között.
Az alábbiakban néhány ilyen jelenségre szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy tisztázott legyen a megbízó és megbízott felelőssége is.


SZELLEMI TULAJDON
A megbízó a munka kifizetésével csak a grafika használatára nyer jogot. A design az alkotó saját szellemi terméke, ilyen módon elidegeníthetetlen. Önkényesen történő módosítása, variálása rongálásnak minősül és jogi következményeket vonhat maga után.
Ha módosíttatni szeretnél egy tervet, előtte mindenképp egyeztess az alkotóval!

Megbeszélés útján a megbízónak lehetősége van kérni a grafikust a szellemi tulajdonról való lemondásra, így a design a későbbiekben bármilyen módon, bárki által alakítható.
Ezért cserébe viszont az alkotót extra juttatás illeti, melyet a megbízó köteles megtéríteni.
Ennek mértéke az adott munka súlyától függ és nem egyezik meg azzal az árral, melyet normális esetben kiajánlunk.


MINŐSÉG
A tervezés megkezdése előtt bekérünk minden olyan anyagot (szövegek, képek, logók, stb...), melyre szükségünk van és a beszéltek szerint a megbízó bocsájtja rendelkezésünkre.

A kapott anyagok minőségéért, tartalmuk helyességéért felelősséget nem vállalunk. A grafikusnak nem feladata a lektorálás. Ha hibát veszünk észre, természetesen szólunk, vagy ha tudjuk akkor javítjuk, de kárigény ilyen esetekben nem nyújtható be a studio felé.

Minden kivitelezést megelőzően egyeztetünk a végleges grafikai anyagról, ezzel biztosítva, hogy ne készüljön el úgy termék, hogy annak kinézetéről, tartalmáról a megbízó ne győződött volna meg személyesen. Az ellenőrzés és jóváhagyás az ő felelőssége.


HATÁRIDŐK
Sokan fordulnak hozzánk olyan megbízásokkal, melyeknek határideje igen szűkös. Mindig igyekszünk a lehető legrugalmasabban és leggyorsabban elvégezni a feladatot, de előfordul, hogy rajtunk kívülálló okok miatt nem tudjuk tartani a megbeszélteket.

Egyik ilyen ok, ha a megbízó a megadott időre nem juttatja el hozzánk a nyersanyagot, vagy nem olyan formában, ahogy azt előzetesen megbeszéltük.
Sok kivitelezési munkához alapanyagot kell rendelni. Ezek átfutási idejével nagyjából tisztában vagyunk és tájékoztatjuk is a megbízót róla, de néhány esetben előfordul, hogy a partnercég sem tudta a tervezett időre leszállítani a rendelést.

Ha az alapanyag hiányosan vagy hibásan érkezik, esetleg nem azt kapjuk, amit rendeltünk, az újabb csúszásra adhat okot. Ilyenkor az árut pótolni kell vagy egészében újrarendelni.

Utobbi két eset normál megbízásoknál nem jelent gondot, mert bele van kalkulálva a teljesítésbe. SOS rendeléseknél viszont, ahol nem ritka, hogy egyik napról a másikra dolgozunk, nem vállaljuk a felelősséget, ha a beszállítónál vagy futárszolgálatnál csúszás áll fenn. SOS munkák esetén kártéritési igény a megbízott felé nem nyújtható be.

A komolyabb tervezéses munkák során előre soha nem határolható be pontosan a befejezés ideje. Ahogy minden megrendelő igényei mások, úgy minden megbízás is más.
A saját képességeinkkel és kapacitásunkkal tisztában vagyunk, de ha a sokadik módosítási kérés után sem tudjuk lezárni a tervezési fázist, mert a megbízó részéről újabb és újabb igények merülnek fel, akkor a projekt befejezése értelemszerűen nem várható el az elején megsaccolt időn belül.


TERVEZÉS
Tervezésnél minden esetben a megkezdett órákat számoljuk fel. Ha egy megbízás valamilyen oknál fogva nem zárult le, az nem jelenti azt, hogy a megbízót nem terheli semmilyen költség. Az addig elvégzett tervezés árát a megbízó köteles megtéríteni a munkával eltöltött idő arányában.

Ha a megbízó párhuzamosan több cégnek is megbízást ad egyazon munkára, de végül egyet használ fel, a fennálló költségeket minden résztvevő cég felé köteles megtéríteni.
Pályáztatásban kizárólag előzetes megbeszélés alapján vesz részt a studio.

KIVITELEZÉS
Gyakorlati probléma a tervek egyeztetése során a színhelyesség kérdése. A megbízónak számolnia kell a terv ellenőrzése során azzal, hogy esetleg nem azt a színárnyalatot láthatja a saját monitorján, mobiltelefonján, amit mi látunk a miénken. A színhelyesség az adott eszköz beállításaitól függ, mellyel mi nem tudunk számolni a tervezés alatt.
Ha kifejezetten fontos szerepet tölt be egy árnyalat helyessége, érdemes személyesen konzultálni, esetleg RGB vagy CMYK színkódokat megadni a tervezést megelőzően.

Sok vállalkozás kiadványaira, munkaruháira kapunk utánrendelést. A korábbi és útólag rendelt termékek között néhány esetben eltérés tapasztalható. Ezen eltéréseknek sok oka lehet, melyekért nem tudunk felelősséget vállalni. Ilyen okok például...
- Ha eltérő darabszámban történik az utánrendelés, minek okán más technológiával kell legyártani
- Az alapanyag beszállítójánál az évek alatt termékmódosulás megy végbe. Papíranyagok és ruházat esetén is gyakori, hogy nem tudják 100%-ig ugyanazt a színárnyalatot tartani és különbség érzékelhető két azonosnak mondott termék közt a gyártás évének eltérése miatt.
- Gépek cseréje a kivitelezőnél. Ha a cég korszerűsíti gépparkját megeshet, hogy a szerkezetek eltérése miatt a termékben is változás lesz, de ezek általában a legkevésbé észrevehető jelenségek, mert alapvetően nem módosul semmi, csak a berendezés modernebb, ilyen módon a változás igazából minőségbeli javulásnak tudható be.


IDEGEN NYELVŰ KIADVÁNYOK
Többnyelvű kiadványok esetén, fordítói munkát házon belül nem vállalunk. Igény esetén hivatásos fordítóhoz küldjük. Az ezzel járó költségeket a megbízó köteles rendezni.


A sikeres együttműködés érdekében kérjük a fent írtak figyelembevételét és betartását!
A megbízó az árajánlat jóváhagyásával egyidejűleg kijelenti, hogy ezen dokumentum tartalmával tisztában van és tudomásul veszi.

Köszönjük,
AVADOO csapat